En blomma i Afrikas öken!!!

Jag har varit på filmhumör hela dagen så har sett en del filmer. Men en film som jag sett var En blomma i Afrikas öken, den var riktigt bra men gripande. Det är en film som handlar om en 13-årig tjej från Somalia som rymmer och flyr där ifrån till London. Och där får man följa henne i hennes liv och hur allt förändras för henne. Det är självbiografi av Waris Diries som tjejen/kvinnan även heter i filmen. Jag blev riktigt tagen av filmen och man förstod mycket utifrån henne och hennes liv. Men vissa saker är alltid lika svåra att förstå, man måste nog vara med om det själv för att verkligen förstå!!!

Nu ligger jag i sängen och precis sett en Beck-film och nu kollar jag på A cinderella story:D jag älskar när jag är på filmhumör:))
Jag har inte gjort mycket annat idag, umgåtts med min älskling som är lika mysigt varje gång (händer ju varje dag eftersom vi bor ihop) hihi!:D
Måndag imorgon, och det innebär jobb!!! Det ska bli roligt att komma tillbaka till jobb, det kanske blir en massa överraskningar?! Vem vet, jag har ju inte varit där på en vecka och mycket kan hända:D
Nu ska jag sluta skriva, vill hinna kolla lite på filmen innan jag ska sova!
Hoppas ni har haft en trevlig helg, för det har jag haft!!!:D
Love, Helle



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0